Twoja przeglądarka nie obsługuje skryptów JavaScript - działanie strony jest mocno ograniczone.

Europejskie partnerstwo na rzecz bezemisyjnego transportu drogowego

European Partnership – Towards zero-emission road transport (2ZERO)

Mobilność osób i towarów jest podstawą zintegrowanego jednolitego rynku europejskiego, spójności terytorialnej i otwartego zintegrowanego społeczeństwa: jest podstawą wzrostu gospodarczego na całym kontynencie, umożliwiając dobrobyt i zatrudnienie. Jednak transport, mobilność i związane z nimi usługi nadal wymagają poprawy ich ekologiczności. Ponadto transport drogowy jest jednym z głównych źródeł emisji zanieczyszczeń w miastach, co powoduje rosnące obawy o wpływ transportu drogowego na zdrowie ludzi.

Partnerstwo „W kierunku transportu drogowego o zerowej emisji” (2Zero) ustanowi ambitny program badawczy mający na celu przyspieszenie rozwoju i wspieranie wdrażania transportu drogowego o zerowej emisji spalin z podejściem systemowym w Europie. Opracuje wspólną wizję i dostarczy plan działania dla wielu zainteresowanych stron na rzecz neutralnego dla klimatu i czystego systemu transportu drogowego. Poprawi mobilność i bezpieczeństwo ludzi i towarów, a tym samym zapewni Europie wiodącą pozycję w dziedzinie innowacji, produkcji i usług. Torując drogę do neutralnego dla klimatu systemu transportu drogowego, partnerstwo wniesie kluczowy wkład w sukces Europejskiego Zielonego Ładu.

Partnerstwo publiczno-prywatne 2Zero jest następcą europejskiej inicjatywy na rzecz ekologicznych samochodów (EGCI) w ramach 7PR oraz europejskiej inicjatywy na rzecz ekologicznych pojazdów cPPP (EGVI) w ramach programu Horyzont 2020.

W ramach partnerstwa 2Zero finansowane będą następujące filary:

  1. Technologie pojazdów i rozwiązania w zakresie napędu pojazdów dla pojazdów typu BEV i FCEV;
  2. Integracja pojazdów elektrycznych na baterie z systemem energetycznym i powiązaną infrastrukturą ładowania;
  3. Innowacyjne koncepcje, rozwiązania i usługi dla mobilności osób i towarów o zerowej emisji z rury wydechowej;
  4. Podejście na bazie analizy nisko-kosztowej i aspekty gospodarki o obiegu zamkniętym dla zrównoważonych i innowacyjnych rozwiązań w zakresie mobilności drogowej.

Uwzględnione zostaną wszystkie rodzaje pojazdów transportu drogowego (np. dwuosobowe pojazdy, samochody osobowe, furgonetki, ciężarówki, autokary i autobusy), a także integracja systemu z infrastrukturą i usługami (tj. usługi mikromobilności, logistyka…)

Korzystanie ze strony oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, niektóre mogą być już zapisane w przeglądarce. Więcej informacji można znaleźć na stronie: polityka prywatności.