Twoja przeglądarka nie obsługuje skryptów JavaScript - działanie strony jest mocno ograniczone.

Europejskie granty dla innowatorów w zakresie aplikacji XR

Pragniemy zwrócić Państwa uwagę na konkurs dla stron trzecich/ FSTP Open Call #1 uruchomiony przez europejski projekt XR2Learn. Konkurs dotyczy tworzenia aplikacji XR.

Informacja o  konkursie

Projekt XR2Learn przeznaczy łączny budżet w wysokości 4,2 mln euro  na rozwój biznesu i wsparcie techniczne w ramach dwóch otwartych konkursów (2 Open calls), które skupiają się na dostarczaniu aplikacji XR (rozszerzonej rzeczywistości) zorientowanych na człowieku. Celem pierwszego konkursu (Open call #1) jest dostarczenie innowacyjnych  aplikacji XR, które będą miały zastosowanie w branży produkcyjnej.

Kto może brać udział w konkursie?

Wniosek może złożyć pojedyncze MŚP lub małe konsorcjum, składające się z maksymalnie 3 członków. Istotne jest, aby koordynatorem/liderem projektu (jeśli projekt będzie składany przez konsorcjum), było MŚP specjalizujące się szczególnie w zastosowaniach XR.  Członkami konsorcjum mogą  być również  podmioty typu:  uczelnia, ośrodek badawczy lub partner przemysłowy. Uczestnicy konsorcjum powinni spełniać kryteria kwalifikowalności  do konkursów w programie Horyzont Europa, zgodnie z kryteriami i wytycznymi programu. Do konkursu może aplikować start-up pod warunkiem, że spełni kryterium zdolności finansowej.

Wybrani kandydaci otrzymają:

  • Od 150,000 euro do 300,000 euro na podprojekt (bez kapitału własnego);
  • Opracowanie biznesplanu oraz wsparcie w zakresie gotowości inwestycyjnej;
  • Udział w wydarzeniach  o charakterze matchmakingu z sektorem edukacyjnym;
  • Szkolenia technologiczne i wsparcie w zakresie technologii, aplikacji i otwartych standardów XR, takich jak OpenXR i WebXR.

Termin składania wniosków:

Aplikacje można składać  do 29 września 2023 r., godz. 17:00 CEST na platformie F6S.

O europejskim projekcie XR2LEARN

Projekt XR2LEARN wprowadza innowacyjne wykorzystanie technologii XR w edukacji i szkoleniach.

Główne cele projektu:

  • włączyć wszystkich zaangażowanych interesariuszy do społeczności XR2LEARN;
  • uczynić platformę XR2LEARN unikalnym punktem wejścia do XR w zastosowaniach edukacyjnych;
  • zapewnić holistyczną ofertę obejmującą zarówno usługi wsparcia technicznego, jak i biznesowego;
  • przyciągnąć najlepsze z najlepszych MŚP, spółki o średniej kapitalizacji, uniwersytety, instytucje akademickie i organizacje zdolne do opracowywania innowacyjnych aplikacji XR;
  • organizować działania mające na celu upowszechnianie technologii i pomysłów w utworzonej społeczności XR/edukacyjnej.

Aby dowiedzieć się więcej o konkursie, zapraszamy tu

Przydatne linki:

Więcej informacji o konkursie: https://xr2learn.eu/open-call-1/
Aplikuj przez: https://www.f6s.com/xr2learn-open-call-1/apply
F6S support team: support@f6s.com
Online Q&A: https://www.f6s.com/xr2learn/

Więcej o konkursach dla stron trzecich (FSTP) pisaliśmy już w publikacji:
https://www.kpk.gov.pl/granty-eu-dla-innowatorow-msp-start-upow-i-nie-tylko

Korzystanie ze strony oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, niektóre mogą być już zapisane w przeglądarce. Więcej informacji można znaleźć na stronie: polityka prywatności.